Gyermek horgásztábor IV. – augusztus 10. – augusztus 14.

Beszámoló jelentés

A LISHE 2021 –ben szervezett horgásztábor főbb tevékenysége, megvalósulásai – napi szintű bontásban.

Negyedik turnus – augusztus 10. – augusztus 14.

LISHE Gyermek Horgásztábor 2021- Sun City Szabadidőközpont, Augusztus IV.turnus – 1. nap

Elkezdődött táborozásunk IV. turnusa. Rekkenő hőséget jósoltak, így a reggelit követően azonnal hozzákezdtünk megismerni a horgászat alapjait. Beszélgettünk a kulturált horgászatról, fogási lehetőségekről. A gyermekek a horgászattal kapcsolatos alapvető ismeretekkel gazdagodtak. Közösen elkészítettük az alapvető úszós horgászkészséget. Minden gyermek saját pecabotot kapott – 4 m-es spicc bot -, amit egy kis segítséggel, de kellő ügyességgel szereltek fel. A leányok divatosabb botot ill. felszerelést kaptak (hat kisleány kezdte meg a hetet). A kész szerelékekkel elindultunk a vízre, és megkezdődött a pecák besúlyozása, és bizony megindult az első halak megfogása is. Ahogy számítottuk először az idegenhonos halak – törpeharcsa, naphal – volt a jellemző zsákmány. Ezeket gyűjtögettük egy szákban, nem ildomos vissza engedni őket. Ebédet követően aki akart a strandon felügyelet mellett pancsolt, csúzdázott. Aki inkább a horgászat mellett döntött, már fogta keszegeket is szép számmal. A délutáni horgászat közben bizony jól esett az üdítő jégkrém. Holnap folytatjuk!

LISHE Gyermek Horgásztábor 2021- Sun City Szabadidőközpont, Augusztus IV.turnus – 2. nap

A szokásos reggelit követően (amely közben a tegnapi élményeket beszéltük meg) kialakítottuk a táborhelyünket. Egy kis elméleti ismeret következett: beszéltünk a horgászati helyek közelében előforduló egyéb élőlényekről, amikkel találkozhatunk, persze ha figyelünk. Így a közelünkben előfordulnak kétéltűek, hüllők (ma is fogtunk teknőst), madarak, emlősök, ízeltlábúak. Ezek jelentős része természeti védelem alatt áll. NE háborgassuk feleslegesen a természetet! A halak érzik a különböző ízeket, szagokat is. Ezért igen fontos a horgászat közbeni etetés. Nem kell túlzásba esni, de csalogatú hatású lehet egy kis „kaja”. Az elméletet gyakorlat követte. Megkevertük az etetőanyagot, majd ügyesen átrostálták a gyerekek és máris kiosztásra került a csalogató anyag. Most már irány a peca! Talán az etetőanyagnak is köszönhető, de túlnyomó részt „sütnivaló” keszeg lett a fő zsákmány. Ebéd után szokásos strand illetve horgászat. Akinek kedve volt kipróbálhatta a versenyládán történő horgászatot is. Peca és fürdés közben jól esett egy kis lekváros fánk. Negyed öt körül, közvetlenül pakolás előtt, az időjárásban röpke időre változás történ. Egy gyors zápor vonult el fölöttünk (a horgászat már csak ilyen!). A gyerekek gyorsan fedett helyre húzódtak, voltak persze „alternatív” megoldások is. Mire elindultunk a szülőkhöz, már ismét napos időre váltott az időjárás. Holnap kivetítős halismeret és aki úgy gondolja, saját szerelékkel is horgászhat délután.

LISHE Gyermek Horgásztábor 2021- Sun City Szabadidőközpont, Augusztus IV.turnus – 3. nap

Ragyogó horgászidőre ébredtünk. A szokásos reggeli és megbeszélést követően táborhely elfoglalása volt a feladat. Szokás szerint elmélet: átvettük most már konkrétan a horgász vizsgán előforduló kérdéseket. A kérdések átbeszélése ismételten a kulturált horgászatról is szólt. Idegenhonos halak jelenléte, fajlagos tilalmi időszak, fogási napló vezetése és a főbb technikai dolgokról volt szó. Megismertük a különféle horgászmódszereket – úszózás, feederezés, bojlizás, pergetés…stb. Ezt követően kivetítőn megismerhettük főbb halainkat, azok ismérveit. A lányok segítettek elkészíteni az etető anyagot, utána indulhatott a peca. Bár időközben a vízszint csökkent (vélhetően a nagy hőség miatt), de ez nem szegte kedvünket. Sorra jöttek a szebbnél szebb keszegek, törpeharcsák, naphalak. Ezeket külön-külön szákba gyűjtögettük. A törpeharcsák ismét a tanyai cicák vacsoráját gazdagítja! Bárki kipróbálhatta a versenyládán történő horgászatot, annak kényelmét, sikerességét. Éltek is vele a kis cimborák. Ebéd után hűsítő fürdőzés és peca. Csak néhányan választották most a strandolást, inkább horgásztunk. Talán a folyamatos lágy szellőnek köszönhetően elviselhető volt a meleg. Azért a vízparton más ez a hőség! Meglepetésünkre „betévedt” egy kis fekete rigó fióka a táborba. Gyors telefon, egyeztetés és a szegedi Vadaspark befogadja a kis jószágot és felneveli. Egyik kis horgászunk szülei vállalták a „költöztetést”! Egy kisebb ponty is terítékre került, majd vissza éltető elemébe. Délután folytattuk a keszegezést. Tábor zárás előtt szerelék rendezés, felkészülés s holnapi teszt pecára a verseny helyszínén. Uzsi – alma, nápolyi. Sajnos csak ennyi volt mára….koppanásra értünk ki a szülőkhöz.

LISHE Gyermek Horgásztábor 2021- Sun City Szabadidőközpont, Augusztus IV.turnus – 4. nap

„Bundáskenyeres” jó reggelt! A reggelit követően a kellemes napsugaras meleget élvezve pár perc alatt gyorsan átismételtük a horgászatunkkal kapcsolatos főbb technikai dolgokat. Természetvédelemmel kapcsolatos néhány gondolat után a horgászkészségek karbantartása következett! Összeszedtük a szükséges kellékeket, megkevertük az etetőanyagot és indulás a szombati verseny helyszínére. A vízparton gyorsan elfoglalták az állásokat a gyerekek. Szinte még le se pakoltunk és már be is indult a halfogás. 8-10 dekás kárászok zöme volt a felhozatal. Vélhetően szombaton is ezekre kell felkészülni. Aki alternatív (fenekezős) horgászatot választott, ezt nyugodtan megtehette. Bizony sikerült egy jó kis pontyot fogni ezzel a módszerrel is. Törpeharcsa sehol. Elég sok leakadás, fennakadás színezte a horgászatot, mivel itt már fákkal szegélyezett a vízpart. De a horgászat már csak ilyen. Ha szükség úgy hozta minden pecabot kijavításra került. A pihentető ebédet követően a jól megszokott és várt fürdőzés a strandon, illetve horgászat vízben, vízparton. A szép számú keszeg népség mellett délután is sikerült nagyobbacska pontyot fogni. Az uzsonna „csokis palkó” és lekváros palacsinta. A nap további részében a holnapi versenyre készítettük elő a horgász felszerelést. Úgy kellett a horgászbotokat előkészíteni, hogy már szombaton ezzel kezdődik a megmérettetés. Fél öt körül mai nap zárásaként egy nagyon szép 4 kg feletti pontyot szákoltunk meg közösen és engedtünk vissza. Vélhetően az időjárás kegyes lesz hozzánk és nyugodtan lezajlik a „családi” peca. Reggel találkozunk a versenypályán!

LISHE Gyermek Horgásztábor 2021- Sun City Szabadidőközpont, Augusztus IV.turnus – 5. nap

Remek idő fogadott mai minket. Szokásos táborzáró kis horgászverseny volt a mai program, természetesen a szülők, hozzátartozók bevonásával. A verseny az ún. kinti pályán történik, ahol már a terep bizony ágas-bogas (ahogy tegnap is), így komolyabb oda figyelésre volt szükség. Kicsit kevesebben voltunk ma, mivel a nyári családi nyaralások még tartanak és egy-két gyermek elindult szüleivel kikapcsolódni (reméljük ott is megy majd a peca). A versenyismertetést és sorsolást követően izgatottan várták a gyerkőcök a dudaszót. Mivel hamarabb elkészültünk, így félórával korábbi kezdés mellett döntöttünk, hisz igen nagy hőség várható a későbbiekben. Megkezdődött a halfogás. Mindenki azonos feltételekkel indult. Spiccbotos horgászat – tábori saját készítésű szerelékkel, egyforma mennyiségű etetőanyag és csali volt az alapja a versenynek. A fogásokat darabszámra mértük. A hal megfogását követően a versenybírók jegyezték a fogást. A szülők segíthették a gyermekeket, de csak technikai segítséget nyújthattak, a halfogás és etetés a pecás feladata volt. A két órás versenyt követően a heti tábori fő helyen következett az eredmény hirdetés. Minden kisgyermek éremmel jutalmaztunk – ezzel is megköszönve a színvonalas heti eseményt. A legtöbb halat – szám szerint 99 db-ot Vereb Tamás fogta, így ő lett az aranyérmes. Egyébként új verseny rekord! Az ezüstérmet 83 db halfogással Berta Szilvike vihette el. A dobogó harmadik „képzeletbeli” fokán két kis horgászunk osztozott. A szabály szerint a kisebb horgászhely számú versenyző lett a „kedvezményezett”, így a kupát és bronzérmet Hódi Gergely vihette el, de szintén 79 db-ot fogott Horváth Balázs is, aki szintén kapott egy kis ajándékot. Díjaztuk a legnagyobb hal fogóját is. Itt is döntetlen született 150-150 grammos fogással. Viszont Erős-Petrás Tamás volt a kisebb számú horgászhelyen. De a másik legnagyobb halfogással Rácz Gábornak is jutott ajándék – aki a mai nap egyetlen kis pontyát fogta! Összesen a gyermekek 924 db halacskát fogtak, ami igen jelentős mennyiség röpke 2 óra alatt (átlag: 62 db hal). Az eredmény hirdetést követően közös gyermek-szülő „pizzázás”-sal zártuk a tábort. A közös fotózást követően a résztvevők tovább élvezhették a helyszínt biztosító szabadidő park adottságait. Köszönjük a „Magyar Állami támogatást – LISHE Gyermek Horgásztáborok 2021”, valamint a helyszínt biztosító SunCity Szabadidőközpontnak a lehetőséget. Természetesen köszönjük a gyerekeknek ezt a szép hetet! Reméljük jövőre is találkozunk!